Przejdź do głównej zawartości

DZIEŃ 7 (06.10.2023)

Dziś podróży jest dzień siódmy
Czas to dla nas nie jest nudny
Pozwiedzamy, zobaczymy
Kawał świata my zwiedzimy

Wielkie Księstwo Luksemburga
Nazwa jest to nieco długa
Tam katedra jest i zamek
Cała moc na nim krużganek

Po katedrze plac jest duży
Widok piękny, oczom służy
Sieć tuneli całkiem spora
Na magota to nie pora

Bo Giblartar to północy
Ale małpa ci nie skoczy
Mnóstwo jest tu do roboty
Nie ma czasu na głupoty

Stare miasto odwiedzone
Brzuch nasze napełnione
Do Frankfurtu pora jechać
Nie ma co radością zwlekać

Popularne posty z tego bloga

DZIEŃ 2 (01.10.2023)

Kolejnego dnia czekała na nas pełna ciekawych miejsc, upragniona Praga. Poranek przywitał nas słoneczną i ciepłą pogodą. Wszyscy byliśmy podekscytowani i nie mogliśmy się doczekać zwiedzania pięknego miasta. W czasie przejazdu wysłuchaliśmy również bardzo treściwego referatu naszego kolegi, Mateusza Kędry, o historii Pragi. Nasze zwiedzane rozpoczeliśmy od bramy św. Norberta. Tutaj spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem. Odwiedziliśmy punkt widokowy, skąd rozpościerał się zapierający dech w piersiach widok na miasto. Piękną lokacją był rownież pałac Ĉerninskỳ - niezwykle kusztowny kompleks barokowy. W międzyczasie część grupy udała się na niedzielne nabożeństwo. Następnie udaliśmy się pod zamek na Hradczanach. Działo się to kilka  https://youtu.be/_VU9DjQpvMQ? si=BGZILWiwnIP6sxMH  przed 12, więc mieliśmy okazję zobaczyć zmianę warty na zamku. Kiedy ceremonia dobiegła końca, udaliśmy się na zwiedzanie właściwej cześci kompleksu zamkowego. Przywitała nas wspaniała katedra św. Wita. Zwi

DZIEŃ 1 (30.09.2023)

Nasza wycieczka rozpoczęła się od zbiórki wczesnym porankiem. Wszyscy przyjechali podekscytowani, uśmiechnięci oraz gotowi na ich podróż zycia. Gdy już wyjechaliśmy z Lublina, niewyspani uczniowie zapadli w głęboki sen, inni zasięgnęli po swoje ulubione książki, słuchali fascynujących podcastów oraz oglądali malownicze krajobrazy za oknami autokaru. Podróż minęła nam szybciej niż myśleliśmy, więc dzięki kreatywności naszej kadry, pojechalismy na spacer po Wrocławskim Rynku. Podczas jazdy dwóch uczniów zaprezentowało swoje wspaniałe referaty, które przyciągnęły uwagę grupy. Gdy już dotarliśmy do słonecznego Wrocławia, w którym dołączyła do nas przesympatyczna Pani przewodnik - Dorota Kaczmarek, poszliśmy na wspomniany już rynek. Podczas spaceru dowiedzieliśmy się dużo ciekawych rzeczy o historii i kulturze Wrocławia. Miasto jest nazywane miastem krasnali, dlatego można je znaleść w różnych miejscach na rynku, jako małe metalowe figurki - jest to symbol Pomarańczowej Alternatywy, czyli

DZIEŃ 5 (04.10.2023)

Dzisiejszego dnia z samego rana wyruszyliśmy w kolejna podróż do wyczekanej przez wszystkich stolicy Francji - Paryża. Byliśmy bardzo podekscytowani i nie mogliśmy się doczekać aż w końcu dotrzemy na miejsce. Na szczęście droga zleciała nam dość sprawnie i już około godziny 14 wjechaliśmy do miasta. Po drodze mogliśmy dowiedzieć się kilku ciekawostek i zobaczyć niektóre z paryskich obiektów. Następnie udaliśmy się do Luwru gdzie zaplanowane mieliśmy zwiedzanie. Dostaliśmy okazje na to, aby każdy we własnym zakresie podziwiał wspaniałe dzieła sztuki. Tak więc każdy z osobna mógł zobaczyć to co chciał. Po tym około 3 godzinnym zwiedzaniu przyszedł czas na posiłek. Nie mieliśmy daleko ponieważ restauracja, w której jedliśmy znajdowała się zaraz obok Luwru. Na zakończenie dnia pojechaliśmy paryskim metrem do miejsca, gdzie przepięknie widać było oświetloną Wieżę Eiffla. Było trochę czasu na kilka zdjęć, a finałowym punktem naszego dnia okazał się fantastyczny rejs łódką po Sekwanie, z kt